Usein esitetty kysymys.
- Mitä kuuluu.
- Onko sinulla aikaa kuunnella, niin vastaan.
- Ellei ole niin pelkkää hyvää.
Ihmisen elämässä, varsinkin näin ikääntyjällä, on monia suunnitelmia, jotka eivät toteudu. Yllättäviä ohjelman muutoksia tulee yhtenään. Tänäänkin olin matkalla kaupunkiin, kun puhelin soi ja sain kuulla, että minulla oli myyntivuoro lähetyskaupassa. Oikea suunta, mutta väärä päämäärä. Ilman asiakaspalveluun sopivaa vaatetusta kipin kapin tiskin taakse ja kauppa käyntiin. Välillä kävin puolison viemässä kotiin kaupungista ja pikaisen aterian jälkeen takaisin kaupunkiin ja kaupan pitoon.
Edellisenä päivänä olin ollut järjestöpalaverissa kaupungissa ja olin autuaallisesti unohtanut, että kolmena päivänä peräkkäin on käytävä kaupungissa minun asioilla. Puolison asioita on joka toiselle päivälle.  Vanhuuden tiliin ei kaikkea unohtamista sovi laittaa. Huolimattomuudella ja laiskuudellakin oli oma osansa tässä tilanteessa. Mieli tekisi panna kaikki selässäni olevan kummallisen ihottuman syyksi, mutten voi sitäkään tehdä. Selkänojaan nojaaminen on kuitenkin muistettava tehdä kevyesti. Ehkäpä tällä tai ensiviikolla pääsen tarkempiin tutkimuksiin.
Sitten voit taas kysyä: 'Mitä kuuluu?'