1250034.jpg 1250041.jpg

Minulla on muistihäiriöitä. Siellä täällä elämäni aikajanalla on täysin tyhjiä kohtia. Kalentereissani on suurin osa viimeisten kahdenkymmenen vuoden tapahtumista tallessa. Sieltä etsin kadonnet tiedot. Luen ja luen, mutta vaikka kuinka yritän palauttaa mieleeni lukemaani tapahtumaa se ei onnistu. Onko tuo minun elämääni? Tuollaistako olen tehnyt? Tuollako olen käynyt? Keitä ovat nuo kalenterissani olevat henkilöt puhelinnumeroineen? Olenko ollut myös sairaslomalla? Minulla on tuosta ajasta toisenlainen muisto mielessäni.

Muistissa ei ole tosiasia säilynyt, mutta muistona on mielessäni minulle sopivampi mielikuva. Katsonko ulos ikkunasta ja näen tosiasiat tässä ja nyt vai katsonko tauluun ja elän muistoissani ja mielikuvamaailmassani hetken? Valinta on minun - yksin minun.