Pari viimeistä viikkoa olen matkustellut webissä lähinnä Gujaratin osavaltiossa Intiassa. Matkalla olen löytänyt mitä ihmeellisimpiä ihmisiä ja ilmiöitä. Otsikon sana vie etsijän maanjäristysalueelle ja ihmeellisten korujen keskelle sekä räme- ja suolatasangoille. Kachchhin alue on oikeastaan saari, jonne pääsee Arabian mereltä.
Jos jaksoit klikata nuo alkukappaleen linkit läpi, olet jo tehnyt pienen matkan kanssani.

Tällainen surffailu netissä johtaa kaaokseen. Muutaman minuutin kuluttua en enää muista mistä läksin ja mitä etsin.
195450.jpg
Samoin käy kyllä kotonakin. Eilen illalla istuin sohvalla ja nousin ylös. Otin muutaman askeleen ja pysähdyin. Palasin takaisin. En muistanut, miksi nousin ja minne olin menossa. Muutaman minuutin kuluttua muistin, että antihistamiinipilleri pitää ottaa ennen yötä. Siinäpä se! Tuon asian takia olin noussut vähää aiemmin ja istuutunut takaisin. Edellisenä päivänä olin keittämässä pottuja. Minun piti säätää keittolevy kuutoselta kolmoselle kiehumisen alettua. Teinkin sen ja läksin hakemaan vaimoni kaupungilta. Hakuun menisi 20 minuuttia eli perunoiden kypsymisen ajan. Kun palasimme kiehuivat perunat kuutoslevyllä täyttä höyryä ja viereinen levy oli kolmosella keittänyt vesipannun kuivaksi. Pitäisiköhän minun mennä muistitestiin.

Kachchhit ja gujaratit mielessä ei läsnäoleva arki tahdo sujua.